• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni chcą przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej

Krzysztof Koprowski
6 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Czy na Targ Sienny i Rakowy będzie można przejść bez pokonywania tunelu? Taką wizję proponował nawet inwestor centrum handlowego na jednej z pierwszych wizualizacji. Czy na Targ Sienny i Rakowy będzie można przejść bez pokonywania tunelu? Taką wizję proponował nawet inwestor centrum handlowego na jednej z pierwszych wizualizacji.

Czy po ponad 40 latach ponownie będzie można wygodnie przejść z Targu Węglowego na Targ Sienny i Rakowy? Ośmioro radnych miasta apeluje do prezydenta o utworzenie naziemnego przejścia na wysokości Bramy Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Co ciekawe, sam inwestor Forum Gdańsk zamieścił kilka lat temu takie rozwiązanie na jednej z wizualizacji.



Czy w centrach miast powinny być przejścia podziemne?

O tym, że proponowane rozwiązania infrastrukturalne wokół powstającego centrum handlowego na Targu Siennym i Rakowym są projektowanie wyłącznie pod potrzeby kierowców pisaliśmy już w 2013 r.

Po tym artykule głos zabrał Andrzej Duch, dyrektor Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miejskiego, który przekonywał, że przejścia podziemne są lepszym rozwiązaniem w centrum miasta (przynajmniej do czasu budowy kolejnych dróg omijających tę część miasta), a naczelnym dogmatem w projektowaniu miasta powinna być przepustowość układu drogowego.

Słowa te podtrzymał także w ubiegłym roku Piotr Grzelak, zastępca prezydenta miasta Gdańska ds. polityki komunalnej. Pytany o możliwość utworzenia przejść naziemnych przy Bramie Wyżynnej i dworcu głównym w związku ze spadkiem liczby aut w centrum miasta po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska mówił, że "uprzywilejowanie pieszych i rowerzystów musi być robione z głową" ze względu na "główną arterię komunikacyjną Gdańska".

  • Istniejące przejście podziemne nie ma żadnych udogodnień dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Brakuje też miejsca na montaż wind.
  • Interpelacja radnych skierowana do prezydenta Gdańska.
  • Interpelacja radnych skierowana do prezydenta Gdańska.
Taką postawę, która utrudnia poruszanie się po Śródmieściu i korzystanie z komunikacji miejskiej chcą teraz przełamać radni miasta z PO: Agnieszka Owczarczak, Beata Jankowiak, Emilia Lodzińska, Magdalena Olek, Piotr Borawski, Adam Nieroda, Mateusz Skarbek oraz Przemysław Ryś. Skierowali oni petycję do prezydenta, w której przekonują o potrzebie budowy przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej.

- Likwidacja tuneli i przywracanie ruchu pieszego w poziomie ulicy to dziś europejskie standardy. Chcielibyśmy, aby również Gdańsk był miastem przyjaznym dla wszystkich uczestników ruchu drogowego i traktował na równi pieszych, rowerzystów i zmotoryzowanych użytkowników dróg (...) Naziemne przejścia są podstawowym wyznacznikiem komfortu korzystania przez pieszych z infrastruktury miejskiej. Ulica Wały Jagiellońskie powinna być zatem ulicą miejską, bez przejść podziemnych - argumentują radni w interpelacji do prezydenta miasta.
Czytaj też: Jak uczynić Trójmiasto przyjaźniejsze pieszym?

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku. Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku.
Na tym jednak nie kończą się działania radnych. Już po wakacjach sprawa trafić ma na posiedzenie Komisji Zrównoważonego Rozwoju Rady Miasta Gdańska.

- Oddanie do użytku Forum Gdańsk to dobra okazja do tego, by zrobić kolejny krok w przywracaniu centrum Gdańska pieszym i rowerzystom. Niedawno otrzymaliśmy znakomitą wiadomość o zamiarze stworzenia przejścia naziemnego na wysokości dworca głównego, więc warto iść za ciosem. Ulice Okopowa, Wały Jagiellońskie, Wały Piastowskie czy Podwale Przedmiejskie powinny stawać się ulicami miejskimi. Miasto poprzecinane wewnętrznymi autostradami to melodia przeszłości - przekonuje Adam Nieroda, przewodniczący Komisji Zrównoważonego Rozwoju w RMG.
W podobnym tonie wypowiada się Piotr Borawski, przewodniczący klubu Platformy Obywatelskiej w Radzie Miasta.

- Śródmieście jest obszarem, w którym powinno być coraz więcej rozwiązań z myślą o pieszych. Przejście naziemne przy Forum Gdańsk wraz z przejściem przy dworcu i kolejnymi deptakami wpisuje się w taką politykę przestrzenną. Przykład przejścia naziemnego przy Alchemii zobacz na mapie Gdańska pokazuje, że rozwiązania tego typu nie odbijają się znacznie na przepustowości.
Czytaj też: Forum Gdańsk: mur zamiast zieleni

Przejście przy Dworcu Centralnym w Warszawie wyznaczono tymczasowo na czas remontu podziemi dworca. Funkcjonuje do dzisiaj, ponieważ mieszkańcy nie chcieli ponownie korzystać z tunelu, a niedawno otwarto kolejne - przez Al. Jerozolimskie, które są równie szerokie jak Wały Jagiellońskie. Przejście przy Dworcu Centralnym w Warszawie wyznaczono tymczasowo na czas remontu podziemi dworca. Funkcjonuje do dzisiaj, ponieważ mieszkańcy nie chcieli ponownie korzystać z tunelu, a niedawno otwarto kolejne - przez Al. Jerozolimskie, które są równie szerokie jak Wały Jagiellońskie.
Działania radnych pozytywnie oceniają też członkowie stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, którzy wcześniej krytykowali formę zabudowy Targu Siennego i Rakowego.

- Cieszę się, że wreszcie, po tylu latach dyskusji, radni miasta dostrzegli problem z przejściami podziemnymi w samym sercu miasta. Liczę, że temat nie skończy się jedynie na interpelacji i dyskusji na komisji, a Wały Jagiellońskie w poziomie jezdni będzie można pokonać jeszcze przed otwarciem kolejnego centrum handlowego - komentuje Paweł Mrozek, wiceprezes FRAG.
Czytaj też: Parking za 21 mln zł przy Urzędach Wojewódzkim i Marszałkowskim

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających niedawno otwartego przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.



Miejsca

  • FRAG Gdańsk, Ogarna 118

Opinie (358) 2 zablokowane

  • starość (15)

    ja też chcę, bo ciężko chodzić po schodach osobie starszej i schorowanej

    • 176 61

    • (2)

      grunt ze samochod ma lekko i nie musi zjezdzac do tunelu

      • 17 19

      • Chcemy glinianych polep, kurnych chat i tego co było w XIV wieku (1)

        Radni chcą bez zgody mieszkańców. Czyli radni chcą coś co im nakazuje partyjny, budyniowy wódz? A radni powinni chcieć tylko tego czego chcą mieszkańcy.

        • 12 29

        • Tylko że chcą tego za zgodą mieszkańców

          Ja, jako kierowca mieszkający w Śródmieściu, też chciałbym takiego przejścia. Bo i pieszym zdarza mi się bywać. Na Hucisku i tak są światła, więc jeżeli dojdą zsynchronizowane z nimi przy Locie, to nikomu nic złego się nie stanie, a piesi i miasto zdecydowanie na tym zyskają.

          • 27 9

    • To niech siedzi w domu a nie sztuczny tłok robi

      • 13 16

    • (7)

      To niech dobudują windy albo schody ruchome, paraliżowanie miasta nie jest dobrym pomysłem.

      • 31 34

      • schody ruchome byłyby faktycznie dobrym rozwiązaniem (6)

        • 18 15

        • O stopniach tak dlugich ze wejdzie wózek? (2)

          • 16 4

          • Po markietach latać po schodach to możecie!!! (1)

            skakać z pietra na piętro, ze sklepu do sklepu po schodach bez wysiłku można i bez marudzenia tez można a przejść przez ulice to już trzeba luksusów rodem z Bangladeszu.

            • 22 13

            • tam są chyba windy

              • 6 4

        • Plus deszcz wlewający się na schody elektryczne przy ulewach. No super rozwiązanie. (2)

          • 12 10

          • (1)

            To trzeba je zadaszyć i tyle. Skoro w Londynie umieli zrobić ruchome schody do metra, to najwyraźniej da się.

            • 18 7

            • w Londynie...

              tam to akurat zrobili płatny wjazd do centrum. Wszystkie przejścia są w poziomie ulicy, każdy i tak przechodzi w każdym możliwym miejscu, a ulice które tak ciężko pokonać jak Okopowa/PwGrodzkie/Grunwaldzka to wyjątki. Więc nie porównuj cywilizowanego miasta (Londynu) z myśleniem radzieckim po trzy pasy w każdą stronę (Gdańsk)

              • 2 1

    • naziemy ruchomy chodnik porszę

      bo starszej osobie trudno się chodzi po zwykłym chodniku

      • 12 5

    • Radni znowu mieszają, zeby tylko zaistnieć.

      • 5 5

    • wszystko niby fajnie mimo że jestem często samochodem w centrum rozumiem pieszych. pytanie tylko po co już jest zainwestowane w przejście podziemne ? szkoda pieniędzy w takim razie

      • 3 2

  • Od 18 lat mieszkańcy chcą przywrócenia przejścia naziemnego "przy Locie" a to że politycy się teraz doklejają to inna para kalo (20)

    Pierwsze postulaty w sprawie przywrócenia naziemnego przejścia "przy Locie" pojawiły się około 18 lat temu. Potem nastąpiła cisza i przypomnieli sobie o tym eksperci dołączył się później FRAG a teraz radni.
    Nie ważne kto co i jak ale czas najwyższy zrealizować pomysł.

    • 121 93

    • Radni się doklejają, bo lobbysta inwestor ich odpowiednio nacisnął. Mieszkańców to oni mają gdzieś. (1)

      A inwestor wie, że więcej lemingów będzie biegać do centrum przejściem naziemnym niż podziemnym. Szerszy target.

      • 30 11

      • ja jestem za, tylko samochody puscic pod ziemia...

        • 8 2

    • (7)

      Którzy mieszkańcy? Ja też jestem mieszkańcem, i wcale nie chcę.

      • 29 26

      • a ja jestem za (6)

        • 19 15

        • a ja przeciw! (5)

          i co?

          • 16 11

          • I mamy bitwę. In the red corner, reprezentujący mieszkańców, szanowany w środowisku lokalnym, pan Zenek. (4)

            Jego rekord to 3 wypite Specjale w 3 minuty, w tym 1 knockout, po wypiciu dodatkowo 0,5 litra.
            In the blue corner, Pan Anonim zwany Gallem, przez niedouczonych z historii zwany także Gallem Anonimem. Jego rekord to 3 hejterskie komentarze na trójmiasto.pl oraz jedna krytyka na żywo osobnika jadącego na rowerze, zwanego przez niego delikatnie, ped**arzem w obcisłych gaciach.
            Ladies and gentlemen, let's get ready to rumble!!!!
            Round one, fight......

            • 7 4

            • (3)

              Od razu bitwę. Co rusz słyszymy że na kolejnych ulicach chce zlikwidować się przejścia podziemne bo podobno dzięki tunelowi pod Wisłą korków nie ma (szczególnie na Podwalu). Co prawda codziennie widać co innego, ale pewnie korek tworzy się "tylko optycznie".

              Rozwiązanie jest proste - zrobić referendum żeby ustalić jakie mieszkańcy przejścia preferują, ktoś kogoś przegłosuje i będzie spokój.

              • 6 3

              • Jest demokracja. Zróbmy referendum. Szkoda, że nie ma platformy (1)

                ministerialnej online do głosowania.

                • 2 2

              • gorzej, że jest platforma

                obywatelska

                • 2 5

              • Skoro jest korek (aka samochody stoja)

                to jak samochody stoja (uwaga - wtedy nie jada) to ludzie moga przejsc po drodze.

                W jaki sposob ma to spowodowac korek? Skoro bez tych przejsc sam mowisz, drogi Manku, ze stoisz w korku.

                Zamiast zap.. 90kmph na calym podwalu, a potem stac na skrzyzowaniu przez 10 minu pojedziesz w sumie tyle samo z tym, ze najpierw bedziesz jechal - jak to po miescie - 40-50 i ze dwa postoje na skrzyzowaniach, a potem na ostatnim skrzyzowaniu (bedacym waskim gardlem dla tej trasy) postoisz ze 2-3 minuty. Ostatecznie czas przejazdu bedzie taki sam.

                Poza tym - miasto jest do zycia, a nie do jezdzenia samochodem. Jazda samochodem jest tylko jedna (i wcale nie najwazniejsza) rzecza w zyciu.

                • 2 1

    • Ktorzy mieszkancy?

      Nic nie wiem na ten temat.
      Mow za siebie!!!

      • 10 9

    • nie chcemy naziemego przejścia (1)

      zajmijcie się czymś sensownym, O Radni Lobbyści

      • 16 11

      • Chcemy nadziemnego przejscia

        • 2 5

    • (3)

      Przecież przejście jest 100m dalej.

      • 10 6

      • proponuję przejścia ze światłami co 30 metrów (1)

        a komu się nie podoba - kula w łeb!

        • 3 6

        • zieew

          • 0 0

      • to moze tamto tez zlikwidowac, bo przeciez nastepne jest za 300m

        To jest samo centrum miasta. Nie wezel na autostradzie. Trasy eksterytorialne i tranzytowe nie powinny przebiegac przez takie miejsca.

        Oczywiscie, to jest bardziej skomplkowany problem do rozwiazania, bo nalezaloby dzialac szerzej niz tylko w sprawie tego jednego skrzyzowania. Za to akurat nie chwale miasta, ale chwale za to, ze jednak w tej sprawie probuja podejsc racjonalnie. Miasto musi odpowiadac na potrzeby roznych ludzi. Nie tylko na potrzeby kierowcow.

        • 5 2

    • mieszkaniec... (1)

      jestem zdecydowanie przeciw

      • 4 5

      • a ja zdecydowanie za

        • 2 3

    • Znowu ten były Radny z Gdańska Dariusz S. lobbuje aby tunele pozamykać

      czy ona ma firmę która zajmuje się zasypywaniem tuneli czy co ?

      • 1 3

  • Świetny pomysł (17)

    miejsce pieszych jest na powierzchni. Samochody świetnie sobie radzą w tunelach!

    korki? to nie obwodnica tylko centrum!

    • 213 79

    • Inwestor Forum Radunia powinien taki tunel sfinansować, a nie destabilizować ruch w jednym z najbardziej zakorkowanych miejsc w (9)

      Gdańsku wymuszając bezkosztową dla siebie zmianę przejścia podziemnego na naziemne.
      Ewentualnie powinien sfinansować budowę czterech wind po każdej stronie przejścia podziemnego po dwie, dla ułatwienia ruchu osobom starszym i niepełnosprawnym, bo z 80% ruchu pieszego po otwarciu centrum na tym przejściu, będzie generować właśnie ono.

      • 34 18

      • jak bardzo nie rozumiesz, o co chodzi (8)

        nie chodzi o to, aby budowac windy. Chodzi o to, aby wreszcie odtworzyc tu miasto.

        Aktualnie jest transterytorialna trasa ekspresowa w samym centrum.

        • 30 15

        • a jest inna alternatywy

          • 7 1

        • Jakoś o wyprowadzeniu całkowitym intensywnego ruchu z centrum dyskusji w ogóle nie ma, a

          Więc o czym piszesz? Przejście naziemne tylko pogorszy sytuację w tym rejonie.

          • 13 11

        • (2)

          Oryginalnie to w tym miejscu była fosa, więc co ty chcesz w tym miejscu odtwarzać?

          • 7 2

          • Drogi Manku, co gunwo wiesz (1)

            zajrzyj sobie tu:
            http://www.gdanskstrefa.com/spotkania-pod-konskim-ogonem/

            A potem wroc i przepros za to, ze glupoty prawisz.

            • 0 4

            • PIszesz o czasach, kiedy przejeżdżało 10 powozów konnych na godzinę i porównujesz to z

              przejazdem tysięcy blachosmrodów? Nie ma to jak żyć fantasmagoriami z przeszłości.

              • 1 2

        • z tą ekspresową bym nie przesadzał (1)

          bo ktoś gotów pomyśleć, że da się tam szybko jeździć.

          • 6 0

          • w zalozeniu byla ekspresowa. Problem polega na tym, ze sie za duzo "szlachty" zrobilo

            Jak kiedys na samochod stac bylo 5% spoleczenstwa to sie zylo. Jak dzisiaj na samochod stac kazdego to nie ma latwo.

            • 2 1

        • Jest to trasa bo nie ma równoległej drogi przejazdu

          Pruszcz - Sopot. Pomoze trasa wzdłuż torów SKM.

          • 1 1

    • Gdańsk partnerskie miasto z W-wą

      prosimy więcej fotek ze stolicy.

      • 6 1

    • (4)

      to niech zbudują tunele dla samochodów jestem jak najbardziej za tym

      • 36 6

      • A po co, skoro tunel dla pieszych już jest i nie trzeba go budować?

        • 11 19

      • nie powinno sie budowac tu tunelu (2)

        nalezy wybudowac tunel pod Motlawa i czesc ruchu tamtedy pojedzie, omijajac srodmiescie.

        Dodatkowo nalezy dzialac na rzecz tego, aby mniej ludzi do miasta przyjezdzalo codziennie samochodami. Parkingi przed miastem, odpowiednie autobusy / pociagi dowozace szybko do centrum. Nie dla kazdego jest to dobra oferta, ale niech 20% samochodow zniknie z drog i nie pamietamy, czym sa korki.

        • 19 3

        • (1)

          Generalnie dobrze mowisz ale dzielnice poludniowe albo zachodnie musza miec dobry dojazd. Wyrosly tam duze osiedla a infrastruktura troche zaspala. Mówię o Osowej,szadolkach jasieniu i tak dalej.

          Dla nich musimy poczekac kilka lat.

          Potem dopiero zrobic dobra komunikacje miejska i wtedy faktycznie bedzie się opłacać jechac busem.

          Dopiero wtedy luczba aut zmaleje. Zamknięcie centrum dla aut tylko zakorkuje inne rejony. Badz co badz jest w centrum 3 pasy. Ktoredy w takim razie puscic te auta? Jak powstanie tunel to super ale to za drogi biznes i na pewno nie na dzisiaj.

          • 6 2

          • Jasien juz ma PKM

            a niedlugo sie pojawi tramwaj przy okazji budowy tzw. Nowej Politechnicznej.

            Do Osowy dojezdza PKM.
            - wydluzyc ja tak, aby zawsze dojezdzala do Glownego (a moze i SKM Srodmiescie)
            - dodac "ekspres Osowski", ktory np. raz na godzine by jechal na Trasie Osowa-Lotnisko-Wrzeszcz-Glowny bez innych przystankow.
            - dobudowac P&R na Kielnienskiej z nowych przystankiem PKM
            - zeletryfikowac cala trase
            - dodac jeden pas na Spacerowej i elektronicznie zmieniac funkcje pasow tak, aby rano buspas byl w strone Oliwy, a wieczorem w strone Osowy

            Mozna zrobic takie rzeczy i koszty to sa dzisiatki, moze setki milionow.

            Mozna tez zbudowac Autostrade Zielona i Tunel pod pacholkiem za 10x tyle i nie rozwiazac zadnego problemu :(

            Strategii na rozwoj gdanska niestety nie widac :(

            • 5 0

    • Jak znajdziesz pieniądze na tunel to będzie świetny pomysł.

      • 12 2

  • (25)

    Powinno być przejście naziemne, a samochody stać w koreczku przy czerwonym świetle

    • 104 98

    • I emitować jeszcze więcej spalin w tym koreczku. Niech Stare i Główne Miasto trafi szlag. (13)

      • 36 14

      • Stare, Nowe, Główne sobie jakoś poradzą, a że nas szlag trafi to inna piłka.

        • 7 1

      • jesli chcemy walczyc ze spalinami, to nalezy ograniczyc ruch samochodow (4)

        nie ulatwiac. Spaliny sa tam, gdzie sa samochody. W tym miejscu mamy 4-pasmowa autostrade.

        Mowi Pan(i) jak rodzic, ktory woli, aby jego dziecko ogladalo porno "bo dzieki temu nie cpa". To miejsce jest zniszczone przez te trase i to trzeba zmienic.

        Inna sprawa, ze naprawa tego problemu wymaga duzo wiecej niz tylko dodania przejscie naziemnego. Potrzebne sa jednoczesnie dzialania pozwalajace ludziom sprawnie sie przemieszczac po miescie. Sprawne przemieszczanie nie oznacza wcale, ze trzeba uzywac samochodi.

        • 14 15

        • Teoretyczne dyrdymały opowiadasz bez sensownych rozwiązań, a w tym całym (1)

          Biciu piany teoretycznej Śródmieście coraz bardziej dusi się w spalinach, a po otwarciu tego dziadowskiego centrum będzie dwa razy gorzej. I co na to poradzisz, teoretyku? Masz jakieś rozwiązanie w mieście, które samo sabotuje komunikację miejską, a dzień bez awarii i kolizji z udziałem tramwaju graniczy z cudem.

          • 10 6

          • czyli rozwiazaniem jest zbudowanie autostrady, na ktorej nie trzeba sie bedzie zatrzymywac?

            Drogi Panie, te rozwiazania byly testowane i totalnie zbankrutowaly na zachodzie Europy w latach 50-70. Podobnie w USA. Czy musimy najpierw wydac koszmarne pieniadze, a potem wydac drugie tyle, aby to odkrecac?

            • 3 1

        • a towar do twojego markietu to aniołowie na skrzydłach dowiozą???? (1)

          i straż pożarna oraz pogotowie łaskawie poczeka aż taka kaleka jak ty przejdzie przez naziemne przejście!

          • 9 6

          • rozumiem, ze korki same samochody dostawcze tworza

            • 3 0

      • To nie emituj (4)

        • 1 5

        • Nie mam samochodu, łosiu. I co? Łyso ci? (3)

          • 5 3

          • To wyprowadź się! (2)

            Do Puszczy Białowieskiej. Do szalasu. Będziesz tam szczęśliwy.

            • 5 5

            • Dlatego że nie mam samochodu mieszkam w centrum miasta, pajacu.

              Te stereotypowe teksty o puszczach słabo o tobie świadczą. Nie każdy kto nie chce mieć samochodu i problemów z parkowaniem, a jednocześnie nie chce żeby miasto było zatrute spalinami jest ekooszołomem.

              • 7 3

            • w puszczy też spaliny

              od pił mechanicznych

              • 5 1

      • Można zrobić to przejście ale zlikwidować jedno z dwóch w okolicach huciska - (1)

        podobnie jak nie ma już przejścia za Jaśkową przy Manhatanie we Wrzeszczu.

        • 5 4

        • bym rzekł, ze tam by się przydało jeszcze jedno

          bo między Huciskiem a Dworcem nie ma żadnej możliwości pokonania Podwala

          • 9 5

    • złodzieje (3)

      jak stać cie na auto to stac cie poczekac

      • 6 14

      • spadaj debilu (1)

        • 7 5

        • biedak, kaleka, pijak któremu zabrali prawko zabrał głos???

          zamiast wyzywać ludzi od złodziei to może spójrz w lustro i wtedy klep precz. Ale z tobą

          • 3 4

      • co za bzdura.

        • 5 1

    • Samochody pod ziemię. (1)

      We wsiach jest tak, że przelotowa idzie przez centrum.

      • 9 3

      • A po co budować tunele zamiast wyprowadzić ruch z centrum na obwodnice?

        • 4 7

    • od kiedy czerwone światło to koreczek? koreczek jest wtedy kiedy stoją niezależnie od koloru światła.

      • 2 2

    • A w ryj

      Chce? Mam gdzieś samochody Ale tramwaj znowu będzie stał! Przez te przejścia cały ruch staje. Jak będzie metro to przejścia też mogą być

      • 6 2

    • (1)

      I autobusy i tramwaje tez w koreczku a pasaźerów szlak będzie trafial na opóźnienia

      • 1 0

      • Ciebie już dawno szlaG trafił.

        Szlak to na Rysy, nieuku leniwy.

        • 1 2

    • Co 50 metrów czerwone

      Przy 10 czerwonych światłach!

      • 0 0

  • samochody dołem, a piesi górą (4)

    • 216 27

    • piesi górą

      a samochody bokiem

      • 6 0

    • Słuszna koncpecja Marysiu!

      • 1 1

    • Koncepcja z tunelem OK ale kto wyłoży na stół... (1)

      To że tunelami i nawet rondami podziemnymi można by rozwiązać problem każdy wie tylko niech mądry poda mi cenę inwestycji . Galeria będzie chciała żeby jak na dywanie się wchodziło do środka ale nie wyłoży kasy na taką przebudowę. I tu jest problem. Robienie naziemnego przejścia przy dużym ruchu to tysiące rozzłoszczonych kierowców oglądających zakupowiczów na pasach....Robienie dużych centrów handlowych w centrum miasta jest chore z założenia. Kiedyś Gdańsk się jeszcze bronił przed tą koncepcją ale teraz to tylko wspomnienie. ZYSK,CORAZ WIĘKSZY ZYSK. Wiec mamy galerie w centrum .Kiedyś centra handlowe budowano przy obwodnicy....Co się stało że się zmieniła opcja ? Najlepiej wejść z galerią na Długą i Neptuna może będzie JESZCZE większy ZYSK. Ale dla kogo , dla mieszkańców ,którzy nie mają w okolicach centrum nawet porządnego Aquaparku, parkingów podziemnych???

      • 5 2

      • kiedy owe centra handlowe budowano przy obwodnicy?

        Aquapark jest w Sopocie. Mozna pojechac.

        • 0 2

  • Ja cały rok rowerem, wiec mi wszystko jedno (12)

    • 38 46

    • No i co z tego, że rowerem. Co się nawdychasz spalin, to i tak twoje. (2)

      • 17 5

      • (1)

        Spalin bedzie jeszcze wiecej jak zrobia przejscia naziemne.

        • 4 1

        • A czy ja mówię, że nie będzie?

          • 1 0

    • (8)

      a schodzisz z roweru przekraczając jezdnie na pasach dla pieszych ?

      • 15 5

      • (5)

        a ty wysiadasz z auta i przepychasz je na każdym skrzyżowaniu?

        • 10 16

        • no i przepisów dodatkowo nie znasz (3)

          a się tutaj udzielasz mądralo wiejski

          • 10 3

          • Na warunkowej zielonej strzałce się jaśnie pan zatrzymuje, czy gna łamiąc przepisy RD.

            • 7 3

          • jestem bardzo ciekaw, czy zawsze w miescie jedziesz z przepisowa predkoscia...

            • 5 0

          • zna

            ale ten przepis to idiotyczny komunistyczny relikt, więc jest ignorowany

            • 1 2

        • i wy się dziwicie - na pytanie czy przestrzegacie przepisów którte was dotyczą , obużacie się , i tak z każdym tematem - roszczeniowa grupa wiejskich imbecyli - bądźcie sami wpożaądku a potem czepiajcie się innych

          • 2 1

      • sorry ale tylko frajerzy zsiadają. Jade po pasach nawet na oczach policjantów, oni nigdy nie reagują na to (1)

        • 4 9

        • super pedałowanie

          pewnie nie zsiadasz, bo nie masz siodełka

          • 0 2

  • Czy to oznacza, że przejście podziemne miałoby zostać zlikwidowane, czy obydwa przejścia funkcjonowałyby jednocześnie? (7)

    Wolałbym jednak, żeby pozostało - jakoś bardziej mi się uśmiecha przejść szybko obskurnym przejściem podziemnym, niż czekać 4 minuty na dwuetapowym przejściu naziemnym.

    • 160 24

    • Zostało by (1)

      • 2 1

      • zostało by zagospodarowane przez budynia na magazyn kisielu

        • 4 3

    • mysle, ze mogloby zostac w sumie

      Warto byloby jednak je troche wyremontowac :)

      • 3 2

    • Ja bym tam zrobił klub (3)

      Albo pub. Lokalizacja świetna i nie będzie mieszkańcom przeszkadzać. Tak jak w Gorzowie Wlkp. są imprezownie w środku nasypu kolejowego.

      • 5 0

      • (2)

        ta, klub w pasie drogowym - a jak z brakiem kanalizacji sobie poradzisz?

        • 0 1

        • jest XXIw...

          Skoro w sredniowiecznych piwnicach udalo sie jakos podlaczyc biezaca wode i kanalizacje, to wierze, ze i tu daloby rade :)

          • 2 1

        • Tam jest publiczne WC, więc chyba nikt wiadrami stamtąd nic nie wynosi :D

          • 6 0

  • Albo, albo. (7)

    Albo ludzie, albo samochody muszą zejść pod ziemię inaczej się nie da.
    Bez wielo-miliardowych inwestycji nie da się wyrzucić z Gdańska samochodów, a lepsze tunele i mykające samochody niż korki z dymiącymi rurami.

    • 73 32

    • Ciekawe (6)

      We Wrocławiu się udało (Świdnicka), w Warszawie się udało (Jerozolimskie) a w Gdańsku beton umysłowy Bielawskiego i Ducha i wieczne "nie-da-się".

      • 18 10

      • Porównaj proszę, (4)

        kształt Gdańska, Warszawy i Wrocławia, uwarunkowania geograficzne oraz system ulic, to może zrozumiesz więcej. Da się wszystko, tylko kto za to zapłaci , rowerzysta ?

        • 10 12

        • Kształt nie ma znaczenia, liczy się potok samochodów na danym odcinku konkretnej drogi (3)

          A coś mi mówi, że Wawie na Alejach jest jednak większy niż w Gdańsku na Wałach

          • 12 4

          • bredzisz! (2)

            • 2 5

            • nie przypominam sobie, żebyśmy byli na ty

              • 2 2

            • poprosze o dane

              • 0 0

      • to że tam się udało

        To nie znaczy że tutaj musi. Kolejne przejścia generują opóźnienia w komunikacji miejskiej. Już teraz jazda tramwajem to jakieś nieporozumienie. Cały czas musi się zatrzymywać.

        • 6 1

  • Biedoty nie stać na samochody i potem takie pomysły... (15)

    Jakby każdy miał porządny samochód, to zaczęliby doceniać jazdę bez korków.

    • 55 141

    • Biedoty nie stać na samochody = podróżuje autobusami (4)

      Autobusy też stoją w korkach - ergo: po co chrzanisz?

      • 15 6

      • (3)

        W takim razie tym bardziej powinni likwidować przejścia, skoro autobusom też to jest nie na rękę. Tunel ma tę zaletę, że nie trzeba czekać na światło, a pod ziemią nie pada. Owszem, może są nieco zaniedbane, ale większość z nich wystarczy pewnie odświeżyć.

        • 5 14

        • (1)

          widać w opiach innych ludzi są rzeczy ważniejsze niż korki

          • 3 2

          • Zdecydowanie ważniejsze jest otwarcie piesze z Traktu Królewskiego na centrum handlowe, niż sprawna komunikacja miejska....

            • 2 3

        • Plusy a gdzie

          Minusy jak matka z wózkiem ma wejść i wyjść z tunelu zjazdy są stare i niewygodne a niepełnosprawny w 21 wieku mają utrudnione zycie

          • 3 2

    • radny nie płąci za bilety więc wiesz , Adamowicz jeżdzi służbówką i nie płaci za paliwo ani za bilety - posłowie nie płacą za paliwo ani za bilety komunikacji =- i kogo tu trzeba sponsorować i pomagać - kto jest biedakiem i sam sobie nie radzi - ładną panią jak się utzrymuje to jeszcze się z tego coś ma a z urzymywaniu tych. k.ew człowiek nic nie ma

      • 3 1

    • 10 letni złom od niemca to nie samochód. Każdego na coś takiego stać, w tym problem.

      średni wiek auta w Polsce to 15lat

      • 7 2

    • dobry trolling (2)

      to musi byc trolling, bo ludzie chyba nie sa jednak tak glupi, aby takie pitoly gadac ;)

      • 3 2

      • Brawo

        Tak, to trolling, czasem lubię ludzi podpuszczać na t.pl :D Już sam nick sugeruje, że to nie było na serio ;)

        • 0 0

      • nudzą sie i za karę chcą dowalic innym

        • 0 0

    • Połowa już ma (500/1000). Jak będzie 1000/1000, to przejścia naziemne nie będą potrzebne bo wszystko będzie stało i przejdzie się w dowolnym miejscu.

      • 1 0

    • Biedotę stać na samochody.

      Bogatych stać na metro.

      • 9 0

    • A ty

      Buraku masz porządny samochód i stoisz w korkach

      • 4 0

    • Glupiś boś biedny...zacznij się uczyć. Przesiądź się na rower...

      • 5 0

    • może masz jakiegoś grata z niemiec ale z mózgiem to już problem jełopie

      • 0 0

  • Przepustowościiiii (3)

    • 72 13

    • (1)

      Kiedyś był naziemne , bo kiedyś 20 aut na krzyż na ulicach było - więc nie ma co porównywać bo zaraz do tarczowych telefonów stacjonarnych powrócimy i kartek na mięso, poza tym kiedyś spożywanie alkoholu w miejscach publicznych nie było karane mandatem ani palenie ognisk - więc może do tego też powóicmy co nie ?

      • 17 10

      • nie masz racji

        kiedys likwidowano naziemne przejscia, bo ludzie zachlysneli sie blednymi trendami w urbanistyce. Przykladem jest to, co zrobiono z Podwalem.

        Dzisiaj te bledy zaczyna sie naprawiac, bo jednak sie okazalo, ze miasto to wcale nie ma byc maszyna do mieszkania, a przyjemne i przyjazne ludziom miejsce do zycia.

        • 13 8

    • Święta przepustowość

      Niech żyje!

      • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane