• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona budowa kładki Św. Ducha na Wyspę Spichrzów

Katarzyna Moritz
30 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów
  • Wizualizacja kładki Św. Ducha na Motławie.
  • Na wprost  bramy Św. Ducha będzie kładka prowadząca na cypel Wyspy Spichrzów.
  • Wizualizacja kładki Św. Ducha na Motławie.
  • Wizualizacja kładki Św. Ducha na Motławie.
  • Wizualizacja kładki Św. Ducha na Motławie.

Budowa kładki Św. Ducha na Wyspę Spichrzów ruszy z dwumiesięcznym opóźnieniem. W maju rozpocznie się umacnianie nabrzeża, na którym oprze się przeprawa. W czerwcu prace zostaną wstrzymane, by ponownie wznowić je po sezonie letnim.



Czy Most Zielony także powinien być zwodzony?

Na początku lutego zapowiadaliśmy, że budowa drugiej kładki przez Motławę ruszy lada dzień. Na początek zaplanowano prace żelbetowe przy tzw. podporze nurtowej, czyli sztucznej wyspie, która powstanie pośrodku nurtu Motławy.

Tak się jednak nie stało.

Procedury nie do przyspieszenia



- Przesunięcie trzeba złożyć na karb wymaganej prawem procedury administracyjnej, ponieważ niezależnie od uzyskania wszystkich wymaganych pozwoleń na budowę, byliśmy zobowiązani uzyskać aprobatę ministra gospodarki morskiej dla podpisania z Urzędem Morskim umowy użyczenia konkretnego odcinka akwenu Motławy na okres prowadzenia tych prac - wyjaśnia Jan Kurbiel, członek zarządu spółki Granaria.
To właśnie ta spółka, będąca partnerstwem firm budowlanych Immobel i Multibud oraz miasta, sfinansuje budowę przeprawy, która połączy okolice bramy Św. Ducha z północnym cyplem Wyspy Spichrzów. Na północnym cyplu Wyspy Spichrzów, do którego poprowadzi kładka, Granaria buduje mieszkania, hotel i lokale usługowe.

W maju wykonana ma być podstawa, na której będzie posadowiona kładka oraz umocnienie nabrzeża. Prace te wykona warszawska spółka Aarsleff, która ma je rozpocząć 7 maja. Na razie trwa badanie dna Motławy i ustalanie przebiegu instalacji przy bramie Św. Ducha. Równolegle trwają negocjacje w sprawie wyłonienia wykonawcy konstrukcji kładki.

- Lada moment wchodzimy na teren budowy. Prace będziemy prowadzić przez cały maj, do połowy czerwca. Na sezon schodzimy i pełną parą ruszamy jesienią - zapowiada Kurbiel.

Zmiana miejsca cumowania Białej Floty



Lokalizacja kładki. 

Lokalizacja kładki.
Przerwanie prac na sezon jest związane z funkcjonowaniem białej floty na Motławie. Na co dzień jednostki Żeglugi Gdańskiej cumują na Motławie właśnie w tym rejonie. Na okres prowadzonych prac będą cumować nieco dalej w stronę Targu Rybnego.

Pierwotnie szacowano, że montaż kładki na wodzie zakończy się do listopada. W związku z opóźnieniem termin ten przesunie się na przyszły rok.

Przypomnijmy: projekt kładki Św. Ducha został wyłoniony w konkursie, którego laureatem zostało Studio Bednarski Ltd. w Londynie. Przeprawę zaprojektował pochodzący z Polski architekt Cezary Bednarski.

Kładka nie będzie się unosić, a przekręcać



Nowa kładka będzie miała rzadko spotykaną w Polsce konstrukcję obrotową. W związku z tym nie będzie tak ingerować w panoramę Gdańska, jak otwarta w ubiegłym roku kładka na Ołowiankę. Ta ostatnia ma dużą sterownię, a jej 40-metrowe przęsło po podniesieniu widać doskonale z daleka. Tymczasem przęsło kładki św. Ducha zamiast się unosić, będzie się obracać. Gdy ustawi się równolegle do koryta Motławy, umożliwi przepłyniecie obok dużym jednostkom. Dużym, bo te o wysokości do 1,5 m zmieszczą się także pod zamkniętą kładką.

Kładka będzie miała 57 m długości, 4,5 m szerokości oraz 1,5-metrowy prześwit nad wodą. Jej część nawodna ma ważyć 100 ton. Obrotowy mechanizm pozwoli otworzyć ją w 2 minuty od zgłoszenia chęci przepłynięcia Motławą.

Konstrukcja nawodna częściowo będzie wykonana z polerowanej stali nierdzewnej, elementy wyspy z granitu, bazaltu i szkła. Kładka będzie podświetlana wieczorami.

Wyspa będzie się składać z trzech części - w jednej z nich, środkowej, znajdzie się mechanizm obrotowy. Koszt inwestycji oszacowano na 10 mln zł.

Opinie (316) 8 zablokowanych

  • kładka tylko dla deweloperów z wyspy Spichrzow. (53)

    • 213 63

    • (21)

      develoerzy budja mieszkania a nastepnie sprzedaja je ludziom...ludzie ktorzy kupia mieszkania korzystaja z miejskiej infrastruktury...naprawde tak ciezko to wykumac ?

      • 37 36

      • jak jest kładka to cena nieruchomości jest wyższa czy niższa??? (10)

        • 29 7

        • Oczywiście, że wyższa (7)

          Dodatkowo, ta kładka jest po to żeby zabić ruch statków w tej części portu. Żeby nie pływały pod oknami.
          Tak wiem, jest gadka że zostawiono miejsce dla statków ale daję nie więcej niż 5 lat i rejsy turystyczne zostaną tu wstrzymane..

          Dodatkowo niszczymy tak ważny widok dla Gdańska, tylko po to żeby zrobić przeprawę 200m od poprzedniej. 200m to śmieszna odległość.

          • 48 18

          • 200m? (1)

            Bzdury.

            • 4 16

            • 227 metrów

              • 4 0

          • 527 metrów tak ku ścisłości (1)

            • 2 3

            • 227 metrów wg. podziałki googlu

              od św. Ducha do Zielonej Bramy

              • 4 0

          • No oczywiście, że wyższa, bo ta kładka poprawi jakość przestrzeni publicznej w Gdańsku

            • 3 10

          • Z istniejącej kładki (która miała zabić życie na Motławie) korzysta dziennie kilka tysięcy ludzi

            ze wszystkich statków pływających po Motławie, które w jakikolwiek sposób "ucierpiały" przez istniejącą kładkę nie będzie tyle osób.

            • 5 7

          • jakby był tunel albo prom to by niekorzystali?

            • 2 2

        • Pewnie wyższa ale nie musisz tam kupować tam nieruchomości . Na Jabłoniowej jest taniej bo tam nie ma żadnych kładek ( choć nad jezdniami by się przydały). Masz wybór.

          • 8 15

        • jak jest droga to cena nieruchomości jest niższa czy wyższa? czy to znaczy że miasto ma nie budować dróg?

          • 1 3

      • (1)

        Nie kumają wieczni zazdrośnicy , ci którzy lubią liczyć cudze pieniadze ,ci którym sie zawsze wszystko należy i ci którym sie nie powiodło tak jakby sobie wymarzyli. .Takim zawsze źle i jest to obojętne czy to ich dotyczy czy też nie , oni sazawsze przeciw . Tak było jest i będzie.

        • 11 21

        • Jasne. Bo jak deweloper dla własnej korzyści szpeci miasto to jest dobrze

          I jak ktoś coś mówi to z niego frustrat, któremu w życiu nie wyszło. Szkoda tylko, że Staremu Miastu też nie wyszło i traci wszystkie sensowne miejsca, a staje się turystyczną wydmuszką

          • 0 0

      • I developerzy nie wypłacają swoim ministrom nagród za nieróbstwo tak jak sołtysowa - broszka! (2)

        • 8 14

        • Deweloperzy dają tylko "zniżki" na mieszkania. (1)

          • 20 7

          • Niestety nie wszystkim.

            • 5 0

      • deweloperzy buduja (2)

        Mieszkania to powinni im zapewnic możliwość dojścia do tegoż mieszkania! A nie wszyscy mieszkańcy składający sie na na prywatna kładkę dla prywatnych developerów żeby podnieść sprzedaż o 20% ceny bo kładka jest!
        ...naprawdę jesteś tak ograniczony ,czy tylko udajesz głąba kaszubskiego o?

        • 10 6

        • niech nie buduja do twojej wiochy nic ...jezdzij sobie po blocie glabie ...

          • 1 7

        • tę kładkę buduje właśnie deweloper...

          • 2 6

      • ta? (1)

        Miejska infrastruktura prowadzi zazwyczaj do miejskich terenów, użytku publicznego, a nie prywatnych bettonic! Ale mogę sie mylić ;)

        • 14 3

        • 1. znasz plany Wyspy Spichrzów?

          2. kładka jest budowana z pieniędzy inwestora, nie miejskich

          • 4 9

    • wrzód na ....

      • 16 7

    • (6)

      Dla mnie również , będę miał blizej do centrum.

      • 5 11

      • (5)

        wcale nie będziesz miał bliżej do centrum.
        I tak musisz dość w okolice stągiewnej więc czy przejdziesz dalej po istniejącym moście czy nowej kładce nic nie oszczędzasz.

        • 6 1

        • (4)

          Błąd. Z mostu Siennickiego skręcę rowerem w Groblę Angielską i jestem przy kładce.

          • 3 3

          • i tak musisz dojechać do Stągiewnej jadąc w wzdłuż mariny, kładka nie prowadzi od szafarni.
            Zobacz mapę!

            • 4 1

          • ArtPL (2)

            Przecież z Angielskiej Grobli i tak musisz dojechać do Stągiewnej, żeby na wyspę spichrzów wjechać, więc gdzie ten skrót?

            • 5 0

            • (1)

              na wyspe koleś ma sciezke rowerowa wiec ma skrot
              zreszta jakie to ma znaczenie?
              finansuja ja z prywatnych srodkow, korzystac moga wszyscy

              • 2 3

              • Tylko, że to szpetne i w ogóle się nie wpisuje w okolicę

                Zwodzony most jest przynajmniej dalej, na skraju Długiego Pobrzeża o historycznej zabudowie. Ta kładka ma wychodzić od Św. Ducha!

                • 0 0

    • zbedny wydatek i fanaberia ta kladka.. obok jest most a po drugiej stronie kladka (1)

      • 25 5

      • Obo kladka?

        A jakie brzegi spina

        • 1 7

    • POwinni za nią developery placic (2)

      • 7 4

      • i płaci...

        • 0 4

      • Przecież jasno z artykułu wynika, że płaci

        • 1 3

    • no to koniec żeglugi (1)

      • 7 2

      • I dobrze. Strach wejść na pokład.

        • 1 1

    • oczywiście - utrzymanie w całoście po stronie gdańszczan (2)

      zniszczona 700 letnia panorama

      • 15 2

      • która konkretnie jest 700-letnia? (1)

        I gdize zniszczona? Panorama na wodę? Bo kładka nie będzie wystawać ponad poziom chodnika na Długim pobrzeżu.

        • 3 5

        • panorama na Stary Port na Motławie

          ze statkami i ruchem jednostek na wodzie

          • 7 1

    • (8)

      myślę, że bardziej dla potencjalnych najemców w kompleksie Deo Plaza.
      Dzięki kładce ludzie chętniej przespacerują się tą stroną Motławy odwiedzając lokale.
      Bez kładki dużo mniej osób zdecydowało by się iść tym nabrzeżem prowadzącym "donikąd"
      Kładka nie jest dla mieszkańców nie jest nawet dla turystów.
      W mojej opinii jest to tylko rakie wyznaczenie trasy dla "zwierzyny" aby zostawili swoje pieniądze w sklepach i lokalach na wyspie

      • 13 3

      • (4)

        proponuje zrobic zasieki na dlugiej i mariackiej ..zeby zwierzyna nie chodzila ...po to sa ulice place , nabrzeza zeby zwierzyna docierala do biur ,sklepow ,restauracji , hoteli , na tym polega miasto...skad tu tylu normalnych inaczej

        • 5 4

        • (3)

          Pytanie, czy nie ma możliwości dotarcia do nabrzeża inaczej?
          Jest! Trasa dłuższa o kilkaset metrów.
          Czy kładka jest ładna ? kwestia gustu. Czy zniszczy wygląd nabrzeża? Pewnie tak, jednak gdybyśmy tak na to patrzyli wciąż mieszkalibyśmy w jaskiniach.
          Czy jest ona potrzebna i niezbędna? Raczej nie, tym bardziej, że koszty utrzymania zostaną przerzucone na miasto.

          • 6 2

          • w tym wypadku należy zlikwidować większość dróg w mieście, bo są redundantne (1)

            Po co d*plikować, jak można już w jakiś sposób dotrzeć w dane miejsce

            • 1 1

            • Poza całą bałamutnością twojego argumentu

              nie dostrzegasz jeszcze tego drobnego faktu, że Długie Pobrzeże jest ikoną miasta i wplecenie jakiejś wieśniackiej kładki bezpowrotnie niszczy okolicę

              • 0 1

          • no wlasnie po co zwierzyna ma chodzic dluga jak moze ogarna to tylko kilka metrow dalej ...zrobic zasieki na dlugiej ale za to wybudowac autostrade do banina lol ..wsioki wszedzie

            • 2 1

      • Aha, czyli w tym wypadku mówimy, że ludzie to zwierzyna i wcale nie będą chcieli korzystać (2)

        tylko zły deweloper zatrudni szamanów, którzy będą rzucać uroki.

        Wy czytacie czasem brednie jakie piszecie?

        • 2 2

        • Oczywiście, że ludzie będą korzystali.
          Sam przeszedłem się nie raz tym nabrzerzem mimo braku kładki. Tym bardziej nie widzę sensu dla utworzenia jej.
          Co do rzucaniem czarów itp radził bym się lekko zastanowić i przemyśleć sprawę. Zapoznać się z psychologią sprzedaży w sklepie. W dzisiejszych czasach człowiek jest albo produktem albo dojną krową którą trzeba wydoić. Nie jest tajemnicą, że są stosowane różne sztuczki aby przyciągnąć klienta i zachęcić do zostawienia większej gotówki. Tak i tutaj czy kładka ma być dla turystów czy wspomóc lokale które powstaną na wyspie spichrzów w pozyskaniu klientów.

          • 3 0

        • niestety tu jest pelno wsiokow ,dziadow durnych i pissuarkow ...o niczym nie maja pojecia ...

          • 2 2

    • A kładkę finansują? (3)

      No?

      • 0 1

      • Gdańszczanie? (2)

        w zamian za ziemię na WS, dew buduje sobie kładkę do hotelu, którą mieszkańcy będą utrzymywali. Już jarzysz? Nie? To idź w Budyń

        • 5 1

        • (1)

          idz do wc pissuarxe

          • 0 3

          • wciąż nic nie kleisz, przekaz dnia

            • 1 0

  • Inwestycja bez sensu! (25)

    Jak wiele w tym mieście.
    Piękny przykład uległości miasta w stosunku do deweloperów.
    Kładkę buduje się w miejscu z którego jest ok. 150-180 metrów do najbliższego mostu.
    Normalny człowiek tego nie zrozumie. Po co tam ona?
    Przecież jest most!

    • 282 56

    • Skoro deweloper buduje za swoje to na (2)

      pewno ma w tym interes. Za kilka lat pewnie dowiemy się o co chodzi.

      • 13 16

      • Nie za swoje bo (1)

        Razem z miastem

        • 24 6

        • Za swoje

          • 4 7

    • (8)

      Policz ile mostów jest w Amsterdamie czy Wenecji a tam nikomu to nie przeszkadza. Dlaczego przeszkadza ta kładka Tobie?

      • 21 28

      • Żeby on to wiedział . On jest przeciw i zrób mu coś . Tacy jesteśmy.

        • 15 17

      • (5)

        A byłeś w Amsterdamie albo w Wenecji? Jedno i drugie miasto ma pełno kanałów pokroju Raduni. Zobacz Jakie jest zagęszczenie mostów nad Radunią, szczególnie w okolicy młyna.
        Zobacz ile jest w Amsterdamie czy Wenecji mostów na Rzeczkach pokroju Martwej Wisły. Dużo mniej. A przy okazji ta kładka jest kładką "donikąd" nie kontynuuje żadnego szlaku. Co innego gdyby po drugiej strony była kolejna kładka do szafarni tworząc równoległy szlak do istniejącego.

        • 13 3

        • Zapraszam choćby na google mapy (4)

          W Amsterdamie są miejsca, gdzie jest wiele mostów i kładek obok siebie.

          Zapraszam na historyczne mapy dostępna na trojmieście (u góry link "mapa" i wybrać historyczne zdjęcia). Na Wyspę Spichrzów w tym dokładnie miejscu nie było mostu, ale ogólnie mostów między miastem i Wyspą było więcej niż dziś.

          • 2 1

          • (3)

            tylko w Amsterdamie i generalnie całej Holandii jest masa kanałów przecinających centra miast. Właśnie tak jak u nas radunia. Na odcinku 1,4km jest 10 mostów. We Wrzeszczu nad Strzyża jest 6 mostów na odległości 600m.
            Centrum Gdańska powstało przy Motławie i jej główne elementy są po jednej stronie brzegu. To właśnie różni Gdańsk od innych miast typu Amsterdam Rotterdam czy Wenecja. A tak jak pokazałem, tam gdzie rzeczki i kanały przecinają Centra mostów w Gdańsku nie brakuje. Idąc dalej tym tokiem przydał by się most łączący nabrzeże Motławy z okolicami muzeum. Tam gdzie obecnie pływa prom.

            • 1 0

            • Funkcja Motławy się zmieniła (2)

              Proszę pamiętać, że:
              1. kiedyś to był port
              2. od 70 lat WS była pustym placem. Zarówno na Stągiewnej, Długiej, Długim Pobrzeżu jak i ul. Świętego Ducha jest dzisiaj więcej pieszych niż było 10 lat temu, a zapewne za 10 lat będzie ich jeszcze więcej.

              Stąd ta kładka moim zdaniem ma duży sens. Nie mówiąc o tym, że już teraz na Wyspie Spichrzów pojawiło się sporo życia. Co tam zacznie się dziać, gdy wszystko co się buduje zostanie oddane do użytku!

              • 4 4

              • Tylko, że 100 metrów dalej jest most! (1)

                Kasa wywalona w kanał!
                Nie moja kasa więc łatwo się wydaje!!!

                • 5 0

              • No nie twoja, dokładnie ...

                A czy łatwo się wydaje to spytaj inwestora

                • 1 5

      • jak dzieci

        Proszę o konkretne dane, a nie "policz".

        • 0 0

    • (4)

      Powineś tylko napisać " developer to mój wróg" . Zastanowiam się tylko dlaczego ale myślę że Ty tylko o tym wiesz .......albo nie wiesz ale trzeba mieć jakiegoś swego wroga.

      • 9 15

      • Tu nie chodzi o to czy deweloper to mój wróg czy przyjaciel (3)

        Tu chodzi o jedna z najważniejszych przestrzeni wspólnych w tym mieście.
        Nie widzę konieczności budowy kładki tutaj, gdy do mostu Zielonego jest naprawdę blisko. Jeśli już musi być kładka, to niepotrzebnie posiada podporę w Motławie. Można było pomyśleć o czymś innym.

        • 9 1

        • Z ciekawości, na jakich podstawach Pan to opiera? (1)

          I jakie ma pan doświadczenie w kwestiach urbanistyki?

          Zapewne, jak budowano kładkę na Ołowiankę też Pan twierdził, że niepotrzebna fanaberia?

          • 2 3

          • te kładki nie mają ze sobą nic wspólnego,

            na Ołowiance zbrodnią są prowadnice i nic tego nie zmienia

            • 4 0

        • No fakt , jezeli Ty nie widzisz takiej potrzeby to nie powinni budować .

          • 1 2

    • widze (2)

      ze pani ,,moniek.. Przejęła dowodzenie nad artykółami pro-Budyniowymi (w małej Sycylii)

      • 7 9

      • (1)

        Debil od Sycylii już "pracuje". Ile premii za wpisy od "broszki"?

        • 6 4

        • pissuar juz zarabia kopiejki

          • 2 2

    • jak wiele jeszcze naszych pieniędzy ... (2)

      Pójdzie na te przeprawy dla mieszkaj. Tam sztabow?

      • 3 3

      • twoich żadnych (1)

        bo to budowane jest z pieniędzy inwestora

        • 1 6

        • to jest budowane i utrzymywane z pieniędzy gdańszczan

          którzy na zbrodniczy cel budowy kładki, dostali od Miasta grunt na Wyspie Spichrzów za free

          • 6 1

    • Nie jestem pewien czy tam jest 100 metrów!

      Po co to paskudztwo???

      • 8 1

    • Istniejąca kładka na ołowiankę ma swe przedłużenie, można iść dalej mostkiem za elektrownią, również most zielony ma dalszą drogę na most stągiewny... a ta kładka dokąd prowadzi... już lepiej było ją puścić od żurawia ku istniejącemy mostkowi koło podewilsa..

      • 4 0

  • Ta kładka chyba jest tam mało potrzebna (16)

    • 222 28

    • Wizualizacja powinna byc podpisana: (1)

      "Kładka - widok z mostu obok :) "

      • 15 3

      • Ten most ma jakąś nazwę? jeżeli ma to prosimy.

        • 0 0

    • (1)

      "Chyba" , to kluczowe słowo . Dla kogoś np z Oliwy czy Chemu to pewnie mało potrzebna , ja będę z niej często korzystał kiedy powstanie.

      • 3 12

      • idąc z przeróbki zyskujesz tylko na kładce na ołowiance. Ona ma sens, jeszcze większy sens miałby zwodzony most dla ruchu samochodowego łącząc Głęboką z Nową Wałową. To pomogło by odciążyć ostatecznie centrum.
        Ta kładka w niczym nie pomaga dla mieszkańców tylko dla turystów, jak dojdą na koniec wyspy spichrzów nie muszą cofać się do mostu tylko przejdą tą kładką.

        • 7 0

    • (8)

      Ja nie piszę ze nowobudowana linia tramwajowa z Bulońskiej do Jabłoniowej jest " chyba mało potrzebna "choć nie przewiduję żebym z niej korzystał ale sobie myślę że ludziom tam zamieszkujacym się przyda i ułatwi życie więc niech budują . Trzeba zabierając głos pomyśleć nie zawsze tylko o sobie.

      • 3 9

      • (7)

        Bo ta kładka jest mało potrzebna.
        Kładka na ołowiance sprawia, że dla mieszkańców okolic Głębokiej okolice Dworca to odległość piesza.
        Kładka koło Żurawia nikomu nie skraca drogi. Idąc od długich ogrodów idzie się prosto do Zielonej bramy i dopiero skręca w stronę żurawia. To głównie element dla turystów. Aby chętniej odwiedzali wyspę spichrzów i lokale oraz sklepy które się tam znajdą bo dzięki kładce mogą mieć "po drodze" a nie będzie ona celem samym w sobie.

        • 10 0

        • (6)

          Skraca drogę do budowanego hotelu pana mięsnego watażki.

          A że brzydka, niepotrzebna i zaburzy naturalną oś widokową - to nic, że się Michel z Januszajtisem całe życie poświęcali, żeby to wszystko wiernie po wojnie wyglądało. Teraz dobudujemy sobie tu Gaudiego na miarę naszych możliwości i miernych ambicji

          • 12 0

          • Niestety, Adamowicz z Bielawskim niszczą

            to miasto i długo będziemy żałować wybryków budowlanych za ich kadencji.

            • 8 0

          • Tak, "naturalna oś widokowa". Okazuje się, że w Gdańsku są same osie widokowe (4)

            O poprzedniej kładce tez mówiono tak samo, a teraz połowa zdjęć Gdańska jest robiona z tamtej perspektywy.

            Pan Januszajtis nie musi mieć w każdej sprawie racji.

            A pan Michel jest też autorem tych potworków plastikopodobnych z Długich ogrodów, więc może nie uznawajmy, że w każdej kwestii jest nieomylny.

            Narzekali na istniejącą kładkę, a okazała się strzałem w 10.

            • 1 7

            • no, na Karuzela na Zamku Królewskim w Wawie też by miała milion

              Zobacz zresztą ile jest zdjęć Chrystusa ze Świebodzina!

              • 4 0

            • (1)

              pelna zgoda .niestety zabudowa ugorow w centrum miasta to jest jego niszczenie wg niektorych a budowa obrotowej kladki to zbrodnia ...tak samo narzekali ze liwidacja parkingu na stagiewnej i nowa kladka na olowianke to tragedia .na tym forum same wsioki i pissuarowe trole

              • 0 2

              • Forum Radunia? Dla nas to coś z Żeromskiego, takie ładne, na Siankach tego nie mamy.

                • 2 0

            • Ale w tej sprawie pan Januszajtis ma100% racji

              • 3 0

    • i na dodatek niszczy najlepszy widok w Gdańsku na amen! (2)

      • 10 1

      • Mogę się założyć, że ten fragment miasta będzie miał dużo więcej zdjęć i filmów po zbudowaniu kładki (1)

        stąd można wysnuć wniosek, że nie popsuje, a poprawi

        • 0 5

        • zrób karuzelę na Wawelu

          zdjęć będziesz miał milion. Polecam również kręcioła w Auschwitz.

          • 3 1

  • Potrzebna ta kładka jak świni siodło. (13)

    Miś na miarę naszych możliwości...
    :D

    • 214 31

    • Przecież to prywatna inwestycja, misiu (5)

      • 2 12

      • Ale teren publiczny (3)

        nie jesteście właścicielami miasta

        • 10 1

        • jak często korzystałeś z tych 10 metrów kwadratowych na środku Motławy? (2)

          • 0 1

          • Za każdym razem, spojrzeniem.

            • 0 0

          • Za każdym razem, spojrzeniem.

            • 0 0

      • to inwestycja prywatno-publiczna

        miasto dało grunt, by deweloper wybudował sobie kładkę do hotelu, którą gdańszczanie będą utrzymywać

        • 6 0

    • (3)

      To samo mówiono o kładce na Ołowianke

      • 2 11

      • Kładka na Ołowiankę to inny przypadek. (2)

        • 2 0

        • (1)

          No pewnie ! Ty też jesteś inny przypadek. W Gdańsku kościół koło kościoła i nikt nie jęczy że jest za dużo kościołów a dwie kładki przeszkadzają takim jak ty.

          • 0 1

          • Skoro szpecenie jednego z najbardziej charakterystycznych widoków w Gdańsku ci nie przeszkadza

            to zmień może ksywę? Na budyniowy lemingo-liberał

            • 0 0

    • gorzej, takj kładjka jest szkodliwa dla najważniejszego widoku w Gdańsku

      poza tym jest nielegalna. Nie ma możliwości budowy tej kładki na Pomniku Historii, każdy nie-budyniowy konserwator czy prawnik to ci powie. Niestety, deal został załatwiony przez kolesi dla kolesi z kolesiowego tyłka

      • 4 0

    • Potrzebna choćby po to

      żeby zgraja wszechwiedzących i wszystko krytykujących malkontentów miała pożywkę do narzekania :p portal Trójmiasto stał się medium dla wszelkiej maści Januszy... normalnie tu już nie pogadasz, co by nie pisali/budowali/projektowali od razu fala malkontenctwa. Przykład info o oceanarium przy stadionie Lechii, projektowany i realizowany będzie przez firmę, która stworzyła Afrykarium we wrocławskim zoo, 3/4 komentujących na oczy nie widziało tego obiektu ale wszyscy się wytrząsają i krytykują... taki mamy naród, no cóż trzeba kochać mimo wszystko ;)

      • 2 3

    • Potrzebna ta kładka jak świni siodło

      Świetna opinia,bardzo trafiona.Napisy,pomniki,tablice ku czci,muzea (brakuje I WŚ -to była wojna nieważna uwagi?),przesadna deweloperka itd.- to PROGRAM PARTII-PROGRAM NARODU

      • 1 0

  • (11)

    Na pewno Most Zielony wymaga kapitalnego remontu i mniej betonu a zwodzony to już by było pięknie!

    • 97 10

    • (7)

      Zwodzony piszesz , a po co? To co tam pływa nie wymaga podnoszenia mostu. W jakich sytuacjach chciałbys go podnosić ? Chyba po to żebym stał i czekał na opuszczenie .Dostało by się Adamowiczowi ze wydał tyle pieniedzy na naprawę i obsługę tego mostu wg twojego pomysłu

      • 3 4

      • (1)

        Są miasta w Londynie, Amsterdamie, Hamburgu gdzie mosty zwodzone są atrakcją i nikomu nie przeszkadzają

        • 5 3

        • W Londynie nie byłem ale w Hamburgu i Amsterdamie tak i widziałem te zwodzone mosty . Rzeczywiście są atrakcją szczególnie dla statków które muszą tam przepłynąc . Nikt tam nie otwiera mostów dla fanaberii , otwieraja kiedy jest potrzeba. Jaki był rwetes ze trzeba płacić obsłudze za obsługę kładki przy Ołowiance a Most Zielony to juz nie kładka i koszty utrzymania i obsługi byłyby o wiele wieksze.

          • 3 1

      • kie5dyś był zwodzony

        więc można by go po wojnie odbudować

        • 3 0

      • No właśnie. Nie pływają większe jednostki bo most jest za niski i nie jest zwodzony. (3)

        • 3 0

        • No fakt , tankowiec ani zaden kontenerowiec tam nie wpłynie a gdyby był zwodzony to możnaby zbudować terminal kontenerowy zamieast rozbudowywać ten na Stogach.

          • 0 2

        • (1)

          a jakie chciałbys zeby wpływały?

          • 0 0

          • yachty ???

            • 0 0

    • (2)

      a jakby ludzie łazili podczas budowy mosty zwodzonego ?

      • 0 0

      • zobacz czym się kończy Ogarna (1)

        • 1 0

        • Albo Toruńska !!!! Można jeszcze przez Olszynkę .

          • 1 0

  • Szybciej bedzie dojść do istniejącego już mostu (4)

    niż czekać aż kladka się przekręci

    • 159 12

    • Ale będziesz miał wybór. Spieszącym się polecam most zielony.

      • 2 8

    • Założymy się kto szybciej. Stawiam na kładkę.

      • 0 4

    • niech sie budyn tam polozy. zamiast kladki

      • 3 0

    • Ktoś będzie mieć pilota do tej kładki i to on będzie szybszy.

      • 0 0

  • Taka kładka to powinna być w Nowym Porcie tam gdzie był prom! (4)

    • 137 20

    • Pomysł dobry

      tylko odpowiednio większa co by duże jednostki przeszły

      • 8 1

    • To trzeba wybudować i tam !

      • 4 0

    • własnie dla rowerzxystów i pieszych :)

      • 1 0

    • byles tam kiedys ?wiesz jaka jest szerokosc toru wodnego ? wiesz ze tam jest prawdziwy port a nie baza bialej floty ktora mozna spokojnie przesunac kawalek dalej ? wiesz ilu jest tam chetnych na przjscie ? tam wystarczy maly prom ...i dostales 100 likes ...ilu tu jest swirow ?

      • 1 2

  • Ta kłatka (8)

    Potrzebna jak zwierzęciu siodło. Choć kiedyś za niemca było tam pełno kładków,nie tylko tam, bo np. Na zaroślaku również.
    A może ta kładka pobudzi ruch spacerowy...

    • 64 25

    • (2)

      To jesteś za czy nawet przeciw?

      • 4 1

      • przeciw temu, co sie aktualnie dzieje (1)

        jeśli właśnie budują - o, betonują. Be

        Jak nie budują - kiedyś było, ale Gdańsk był piękne, beee

        • 1 1

        • beeee czy bełkot?

          • 0 1

    • Który kandydat na prezydenta jest za rozwaleniem kładki zaraz po wybudowaniu?!

      ma mój głos!

      • 4 1

    • ale nie tam, tam nie było

      będzie ruch spacerowy do prywatnego biznesu, na prywatną przestrzeń

      • 3 0

    • niech sie budyn tam polozy. zamiast kladki (1)

      • 3 0

      • Jako ponton byłby idealny :D

        • 3 0

    • To tam budują jakąś kłaTkę . A może chodzi o klatkę dla tych wiecznie niezadowlonych?

      • 0 1

  • (24)

    wyrzucone pieniadze w błoto czy ktos wogóle mysli tak kładka to szczyt głupoty i marnotrawstwa publicznych pieniedzy

    • 119 29

    • (13)

      jest tak wiele potrzeb w Gdansku Panie Budyń w ten sposob tracisz Pan głosy za wyrzucanie naszej kasy bezmyslnosc

      • 87 19

      • mogłoby powstać nowe przedszkole. za tą kasę. (4)

        • 13 5

        • (1)

          To powiedzcie prywatnemu inwestorowi,żeby zamiast tej kładki zbudował przedszkole. Proste?

          • 8 9

          • inwestor jest publiczno-prywatny

            i tak, w ramach tej inwestycji mogłoby powstać przedszkole! Miasto przekazało deweloperowi grunt w zamian za tą kładkę, tylko że to kładka potrzebna jedynie deweloperowi... i kółko się zamyka. Co śmieszne, kładkę będą utrzymywali sami gdańszczanie!

            • 3 1

        • na środku Motławy? (1)

          • 7 5

          • pod Motławą

            • 2 0

      • Otworzą mu kładkę tuż przed wyborami zrobią wielki festyn i sami swoi bedą zadowoleni.

        • 12 2

      • Jezeli to jest powód że nie będziesz na niego głosował to trudno zagłosuj na kogoś innego.

        • 3 4

      • jakiej naszej kasy? (4)

        kładkę finansuje inwestor spólka Granaria ,a koszta wrzucił w cenę apartamentów dla szpanerskich krawatów z Warszawki

        • 10 6

        • kładkę finansują gdańszczanie! (3)

          przecież to partnerstwo p-prywatny! Deweloper dostał za nią grunt, k...wa! Utrzymanie kładki też w całości po stronie miasta!

          • 6 4

          • nie za kładkę dostał grunt. (2)

            Grunt dostał za konretny pieniądz + za rozwój miasta + wpływy z podatków.

            Jak niedawno psioczyli wszyscy o istniejącej kładce - strzał w dziesiątkę.
            Potem psioczyli o likwidacji parkingowiska na Stągiewnej - strzał w 11.

            Ale psioczyć będą. Niestety błędnie. I szkoda, bo jak są sytuacje, kiedy to byłoby wskazane, to nikt nie słucha, skoro psioczą zawsze, o wszystko

            • 3 1

            • dostał za darmo, o czym ty piszesz? (1)

              Kładka to taki pseudo "prezent" w ramach partnerstwa na utrzymaniu gdańszczan, tak naprawdę cykuta dla Starego Portu Motławy i całego Gdańska

              • 2 1

              • to napij sie tej cykuty ...

                • 0 0

      • czekam na opinie który kandydat na prezydenta Gdańśka jest za rozwaleniem kładki w pył

        tuż po wybudowaniu, ma mój głos i będę publicznie zachęcał innych!

        • 4 6

    • młody bolek nie budowałby tej kladki! (1)

      • 8 5

      • A kto go tam wie.

        • 5 1

    • ?? (7)

      Kladka jest finansowana przez inwestora.
      Ile razy trzeba powtórzyć tę informację by dotarło ?

      • 13 17

      • Czytaj ze zrozumieniem (3)

        Spółka z partnerstwie z miastem więc i miasto również to finansuje w części

        • 16 6

        • ?! (2)

          Ignorancja. Miasto nie finansuje w żadnej części tej budowy. Jest to inwestycja publiczno-prywatna, w której inwestor w zamian za możliwość zagospodarowania północnej części wyspy Spichrzów finansuje i realizuje cele publiczne w tym budowę tej kładki.

          • 9 8

          • do kartoflaków nie dotrze

            niech jedzą swoje kluski

            • 1 2

          • czyli dostał za darmo grunt. To Nie jest cel publiczny, tylko prywatny

            bo jest potrzebny wyłącznie deweloperowi, na mieście to ZBRODNIA. Publicznym, miało być Muzeum Bursztynu w Steffenie, ale bandyci z Budyniu i Deweloperskich Przewałów wymyślili tragiczną kładkę, którę będziemy musieli my, nie oni, utrzymywać.

            • 4 0

      • inwestor (deweloper i urzad miasta)buduja razem ,zeby zablokowa ruch bialej floty (2)

        pod"blokami"

        • 3 2

        • (1)

          To po co Misie ogłosił przetarg na dzierżawę nabrzeżu na 20 lat??? Skoro mają ograniczyć zeglugę?

          • 0 0

          • Mosir

            • 0 0

  • (6)

    ty;e bylo durnego bredzenia na temat pierwszej kladki a teraz tlumy korzystaja ...i fajnie sie spaceruje po drugiej stronie motlawy ...

    • 33 42

    • (1)

      Tylko czemu ta kładka na ołowianke taka brzydka

      • 12 4

      • Nie będziesz musiał korzystac z brzydkiej , przechodź tylko ładną .

        • 1 1

    • Lokalizacja misiu, lokalizacja! (3)

      Tamta znacznie ułatwia życie, ta natomiast bezsensownie zniszczy historyczny widok na Żurawia, podczas gdy zaraz obok jest Most Zielony. Może całą Motławę zabudujmy kładkami co 200 metrów?

      • 7 4

      • (2)

        tak samo bredziles o tej pierwszej ...a okazuje sie ze to tez fajny punk widokowy na gdansk

        • 0 2

        • Puść Motławę pod ziemią. (1)

          Patent już w Gdańsku przetestowany.

          • 0 0

          • pusc sie sam za pare kopiejek pissuarku trollu .juz to robisz ...

            • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane