- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (190 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (51 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Zajrzyj do międzywojennych witryn (37 opinii)
Betonowe bariery na Żółtym Wiadukcie będą uporządkowane
Miały być tymczasowe, a zostały na kilka lat. Betonowe bariery na Żółtym Wiadukcie w Gdańsku zaczęły przeszkadzać pieszym, którzy z mostu korzystają. Urzędnicy zapowiadają, że część z nich usuną, a pozostałe przestawią.
Problem w tym, że na całej długości mostu ustawione są sporych rozmiarów betonowe bariery. Nie tylko znacząco zwężają one drogę, ale też są mało estetyczne, szczególnie, że na całej długości pobazgrane sprajem.
Sprawę w Raporcie z Trójmiasta poruszył ostatnio jeden z naszych czytelników. Za zgłoszenie dziękujemy.
Czas usunąć betonowe bariery z Żóltego Wiaduktu (21 opinii)
Do władz miasta, po podobnych sygnałach, trafiła nawet oficjalna interpelacja radnego Mateusza Skarbka w sprawie zwiększenia komfortu pieszych w dostępie do Żółtego Wiaduktu.
- Czyniąc zadość prośbom o interwencję pochodzącym od mieszkańców, uprzejmie proszę o przeanalizowanie zasadności i możliwości przesunięcia betonowych barier w celu zwiększenia komfortu pieszych - napisał radny.
Bariery miały być tymczasowe, a zostały na lata
Żółty Wiadukt został zmodernizowany w 2012 r. Po remoncie obiekt został przekształcony w kładkę pieszo-rowerową.
Wspomniane betonowe bariery pojawiły się tam tymczasowo, by umożliwić wykorzystanie wiaduktu jako trasy alternatywnej na czas trwania Euro 2012 r. Miały za zadanie "kanalizować ruch" i tak już zostały.
Zapytaliśmy Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, czy przychyli się do próśb o likwidację tych zapór. Urzędnicy deklarują, że podejmą działania w tej sprawie.
Część barier zniknie, poruszanie się wiaduktem ma być łatwiejsze
- Podejmiemy działania w celu poprawy warunków poprzez poszerzenie obszaru dla ruchu pieszego i rowerowego. Analizujemy jeszcze, które z tych barier usunąć z wiaduktu, a które przestawić albo pozostawić ze względów bezpieczeństwa - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ - Wszystkie na pewno nie znikną, bo część z nich jest potrzebna chociażby po to, by nie było możliwości wchodzenia na trawnik czy zejścia na ul. Jana z Kolna.
Film archiwalny
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-07-14 07:16
Moze czas najwyzszy z drugiej strony tego wiaduktu (11)
Poprowadzić zjazd w dół dla pieszych i rowerów. Są tam jedynie strome zniszczone schody i zero ułatwień dla niepełnosprawnych już nie wspominając o ewentualnych rowerzystach którzy nawet nie mają jak tam wejść więc nie poruszają się tym mostem nigdy
- 127 5
-
2021-07-14 19:09
Jak niby miałby to zrobić?
- 0 0
-
2021-07-14 19:01
Tere fere
Często korzystam z tego wiaduktu jako piesza. Spotykam na nim rowerzystów... bo gdzie ich nie ma??? Wszędzie się wcisną :(
- 0 0
-
2021-07-14 11:43
Gdzie chcesz zrobić ten zjazd, przecież tam jest miejsce na drugą nitkę Jana z Kolna
Również pod wiaduktem jest przygotowane miejsce na drugą jezdnię i po to zlikwidowano stary podjazd.
- 1 0
-
2021-07-14 09:55
Dulkiewicz z wózkiem tam nie chodzi
- 6 0
-
2021-07-14 08:35
czy oficer rowerowy takich rzeczy nie zauważa? (5)
co z Mobilnością w Gdańsku?
- 8 1
-
2021-07-14 11:07
Widocznie oficer rowerowy marzy o awansie na generała
i boi się wychylić
- 2 0
-
2021-07-14 11:07
Może tyle co i my......
ponarzekać sobie co najwyżej. Stołek czysto marketingowy
- 0 0
-
2021-07-14 09:55
On sam jest wazeliniarzem i mysli tylko by utrzymac sie na stołku nic wiecej!! (1)
Przeciwnie wydaje negatywne opinie w projektach które mieszkańcy zgłaszają !!
- 4 0
-
2021-07-14 11:08
Zadekował się i udaje, że pracuje
- 1 0
-
2021-07-14 08:50
zauważa, ale jego możliwości sprawcze są ograniczone przez postawę wielu innych decydentów
- 1 4
-
2021-07-14 08:34
Przecież są zjazdy na schodach, można po nich zejść z rowerem, wózkiem itd.
- 1 17
-
2021-07-14 11:55
(2)
Betonowe przegrody postawić tak by nikt nie mógł się przedostać na drugą stronę i problem rozwiązany.
- 9 1
-
2021-07-14 14:13
ja tam nie widzę problemu
po jaką cholerę one tam w ogóle stoją?
- 1 0
-
2021-07-14 12:53
i rozebrac kladke od strony stoczni
bo wazna jest jedynie wsyspa spichrzów.
- 0 1
-
2021-07-14 07:44
Czy naprawdę to miasto musi działać w ten sposób? (4)
Czy urzędnicy nie umieją przez tyle lat sami ogarnąć takich rzeczy, tylko trzeba do nich pisać poprzez Trojmiasto.pl?
No ale przecież dla nich są ważniejsze sprawy jak przejście naziemne w Głównym, ograniczenie do 50 km/h na Grunwaldzkiej i kierunek ruchu na Piramowicza...- 130 9
-
2021-07-14 15:57
Jeżeli bariery były tymczasowe to po 9 latach tymczasowość dawno minęła.
- 1 0
-
2021-07-14 10:54
Ale w czym problem? Dostali sygnał i odpowiadają.
Zarządzający miastem powinni wiedzieć co się dzieje i reagować, ale trudno oczekiwać że będą świadomi wszystkiego, co każdy z 300 tys. mieszkańców uznaje za ważne dla siebie. Dlatego właśnie powinny funkcjonować kanały komunikacji urzędników z mieszkańcami. W tym wypadku kanał mieszkaniec - Trójmiasto.pl - ZDiZ, wydaje się że zadział prawidłowo.
rozwiń...Zarządzający miastem powinni wiedzieć co się dzieje i reagować, ale trudno oczekiwać że będą świadomi wszystkiego, co każdy z 300 tys. mieszkańców uznaje za ważne dla siebie. Dlatego właśnie powinny funkcjonować kanały komunikacji urzędników z mieszkańcami. W tym wypadku kanał mieszkaniec - Trójmiasto.pl - ZDiZ, wydaje się że zadział prawidłowo.
Moim zdaniem przejścia naziemne czy ograniczenie prędkości na trasie przelotowej mają większe znaczenie (wpływ na większą liczbę uczestników ruchu) niż położenie barier na Żółtym Wiadukcie.- 3 9
-
2021-07-14 09:20
ciekawe co by zrobili gdyby wylaczyc trojmiasto.pl? (1)
czyzby portal byl ich tubą? dzialajaca w dwie strony oczywiscie.
- 5 0
-
2021-07-14 10:06
miasto by się rozpadło bo nawet o awariach tramwajów by nie wiedzieli :)
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.